Köksinspiration

Efter att vi fått låna gula huset i tre somrar känns det konstigt, men väldigt roligt, att faktiskt få titta på inredning och renoveringsprojekt på riktigt. Av en slump hittade jag en bild på Pinterest som fick mig att fastna i köket. 
Köket är helt Ok som det är men lite ny färg på de gamla luckorna och ny tapet så tror jag det kommer bli hur bra som helst. 

Så här ser köket ut idag:
Gamla charmiga träluckor med plasthandtag. En del av luckorna är ganska slitna i lacken. 

Här är inspirationsbilden från Pinterest:
Lucktypen är nästan identisk. Samma stil på handtagen fast i krom/rostfritt. Gissar att tapeten är Sandbergs Rut i ljusgrått. 

Jag är dock sugen på lite blått i köket men älskar de grå luckorna. Så nu går tankarna mot denna tapet: 
Falsterbo II (4006 Tartan) från Boråstapeter. 
Borde funka med NCS S 1002-B, men det får kollas bättre i dagsljus. 

Vad tror ni? Kan det vara något? 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0