Tapeter

Vad skönt när vi fått en extra timma idag. Konstigt hur en timma kan få dagen att kännas väldigt mycket längre än vanligt. 

Imorse påbörjade Henrik och jag tapetseringen i köket på Smögen. 
Väggarna innan vi drog igång. 
Första våden på plats. 
Älskar att se resultatet växa fram. Att tapetsera är verkligen jättekul. 
Här även en skymt av de nymålade skåpsluckorna. 

Nästa gång får vi riva ner kaklet skulle jag tro. Den lilla bänkskivan på bilden ovan är redan borttagen. 
På sidan av skåpet blir det pärlspontskiva som vi limmat på idag. Hoppas den sitter med tre tvingar och två fötter :-)

Oscar och Adam tog en blåsig promenad med farmor och farfar. När de kom tillbaka blev det fika och jag testade att polera upp de vackra Liljaljusstakarna. 
Lite skillnad. Nu står båda fina och glansiga i fönstret. 

Ulla och jag var även på Cancerfonden-loppisen igen medan Henrik, Dick och grabbarna var på Tumlaren och badade. 
Jag köpte en Dramaten som kommer bli grym när vi går till Ankaret och köper mat. Det blev också två bruna ljusstakar som jag tänker gå på med sprayburken. Det får bli ett eget inlägg så småningom. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0