Fredagspyssel

Idag har både Henrik och jag jobbat halvdag så vi fyllde bilen och drog till Smögen. Det blir en kort visit denna helg men vi har i eftermiddag hunnit med att tapetsera en del och slita loss lite kakel. 

Eftersom vi bara hade en tapetrulle förra gången vi var här, så kom vi inte så långt. Nu var andra rullen med och vi bestämde oss för att göra ett försök med att tapetsera bakom elementet trots att det kändes svårt. Planen var att vi skulle måla vitt bakom men jag har inte riktigt kännt mig nöjd med det. Efter en del slit lyckades vi få loss elementet från sina fästen (de var övermålade ett antal gånger) och vinkla ut det ca 10 cm så det gick att komma åt. 
Inte helt lätt att komma åt men jag är väldigt glad för att detta gick vägen. Imorgon får vi köpa elementfärg. 

Jag började även tapetsera på motstående vägg men den kan tyvärr inte färdigställas innan bänkskivan är på plats. 
Andra våden är här på plats och klar att kantskäras. Av någon konstig anledning ser det ut som om tapet och skåpsluckor totalt missmatchar men i verkligheten matchar de jättebra. Hoppas få till en bättre bild i morgondagens dagsljus. 

Spishörnan halvvägs. Nya bänkskivan kommer nästa vecka. 
Det beige kaklet är fortfarande intakt här. 
Men inte här. Fortsättning följer på kakelrivningen. 

Henrik har idag även slitit/skruvat loss den längre bänkskivan bredvid diskbänken. Nu har vi satt klockan för imorgon drar vi igång tidigt för att sedan dra söderut igen. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0