Pigalle

Igår åkte Henrik och jag till Göteborg med våra kära grannar Sofia och Jörgen. Vi gick en sväng på stan och checkade sedan in på mysiga hotell Pigalle. Där åt vi deras goda 3-rätterslunch och fortsatte sedan julklappsshoppingen på stan. 

När butikerna stängde tog vi en liten siesta innan vi begav oss mot kvällens middag. På väg mot restaurangen stannade vi till på Björns bar. 
Jörgen och Henrik på Björns bar. 

Sen gick vi vidare mot Spisa Matbar på Övre Husargatan. 
Sofia och jag delade på en pizza med ost, pinjenötter, ruccola och höstäpplen, tre sorters charkisar och tre olika ostar. 
Jörgen och Henrik tog ostron, råbiff och risotto. Vi var väldigt nöjda allihop.
Industrikänsla i lokalen, vilket känns som ett "innekoncept" just nu. 
Menyn

Min bordsdam Sofia
Vi stängde i stort sett stället :-)

Idag sov vi ut och åt en god hotellfrukost innan vi åkte hemåt. 
Receptionen/baren på Pigalle
Vackert hotell på in- och utsidan. 
Min man som tydligen shoppat...

Tusen Tack Sofia och Jörgen för ett jättetrevligt dygn och för att ni tar med oss på sådana här trevligheter! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0