Ny bänkskiva

Igår kom den nya bänkskivan hit till Smögen och svärföräldrarna var gulliga och hjälpte oss ta emot leveransen. Under veckan som kommer hoppas vi att rörmokaren har tid att koppla loss den gamla diskbänken så att den nya kan monteras. 

Idag har resterande kakel tagits ner och tyvärr blev underlaget vid murstocken så gropigt att vi fick spackla väggen. Det gjorde att arbetet med kakel inte kunde påbörjas idag som planerat. 
Påbörjat spacklingen men fick gå och köpa mer. 

Vi har åtminstone fått den nya lilla bänkskivan vid spisen på plats. 
Före: gammal bänkskiva där kantlisten lossat. 
Nya bänkskivan Virrvarr på plats. 

Nu när den är på plats tycker jag att den blev lite för grund. Minskade djupet eftersom jag tyckte den gamla stack ut för mycket. Jaja, nu är den på plats och jag kan leva med mitt misstag. Snyggt blev det iaf! 

Henrik har även hängt upp nya taklampan. Den får hänga i befintlig krok tills vi sätter in nya bordet och ser vart den ska hamna. 
Nya lampan från Malmbergs. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0