Lite nytt

Den mesta shoppingen just går till att köpa färg, kakel och annat renoveringsmaterial men lite nytt har vi shoppat ändå. Dock inga höstpiffiga kläder utan mer på temat mysigt och varmt. 

Jag har länge saknat något riktigt varmt och skönt att mysa i här hemma och då tänker jag till överkroppen. Nertill har jag  mina rosa Abercrombie-byxor, mina Flatteteredskor eller fårskinnstofflor men upptill har jag inget riktigt varmt och gosigt. Häromdagen hittade jag en riktig "filttröja". Den är som en sån där lurvig filt på insidan. 
Hampton Republic. Bild fr Kappahl.se. 
Jag i min gosetröja. Varm, mjuk och så rymlig att jag kan dra den över min vanliga tröja, skjorta eller vad jag nu har på mig. 

Varenda kväll använder jag den. Kanske inte världens vackraste men bra mycket bättre än att gå i min rosa morgonrock hela kvällarna. Helt klart ett tips om man är frusen av sig. 

Henrik kom hem häromdagen och shoppat till killarna och mig för att ha på Smögen. 
Oscar fick en marinblå badrock fr Polarn O pyret. Bild från deras hemsida. 
Adam fick en röd likadan Polarn-badrock. Bild fr Polarns hemsida. 
Och jag fick ett par gosiga pyjamasbyxor fr Kappahls Hampton Republic. 

Igår var jag på torget med en kompis och gick in på H&M och köpte en blå väst till Oscar. Han och Adam var så fina i sina nya koftor och västar häromdagen men tyvärr var Oscars gamla väst lite liten så jag köpte en ny till honom nu när hans storlek kommit in igen. 
Bilden är skärmdumpad från H&Ms hemsida. 

Denna väst är inte helt olik den fr Zara som Oscar fick i present för längesedan och som nu passar Adam perfekt. Tycker det är så fint när man får till syskonmatchning, men det sker inte så ofta tyvärr :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0