Fix och fog

Borde somnat för länge sedan men får göra en summering av dagens arbete på Smögen. 

Började i morse med att kakla "sidorna" vid diskbänken. Där satte jag även upp kantlister som avslut på kaklet. 
Arbete pågår. 

När jag skulle såga till den sista kantlisten till vänster om diskbänken lyckades jag göra den 45 cm istället för 55 cm och resterande bit räckte inte till att göra en ny. Inte så nöjd just då. 
Men men, fick kakla allt utom översta raden. Listen sätts nämligen delvis under kaklet så de måste sättas samtidigt. 

Jag har även fogat runt spisen. 
Fogat och fint. Ja, det saknas fog runt en platta och det beror på att jag tryckte loss av misstag så fick lägga ny fix och foga vid senare tillfälle. 

Vi ska även köpa en kakellist i MDF och sätta där det är grått. Hade kunnat kakla hela vägen upp men vill vara lite flexibla ifall vi byter fläkten framöver. En sådan list är 5,5 cm så den passar perfekt. 

Mörk bild men så blir det när man inte är klar förrän fram på kvällen. 
Även här saknas fog runt en platta som inte satt 100% så jag fick göra om det. 
Äntligen har jag kunnat tapetsera klart. 
I veckan hoppas jag att VVS-killen har möjlighet att komma och montera blandare och avlopp. Man är lite låst utan vatten nära till hands. 

Nu blir det renoveringspaus ett par veckor, men till jul SKA vi vara klara. Punkt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0