Helgen som gick

I fredags åkte jag upp till Torp med killarna. Vi kollade i ett par affärer innan vi körde över till andra sidan motorvägen och fikade på Ikea. Eller världens bästa affär, som Oscar tycker. För där kan man äta mat. Detta har även nu lillebror anammat. Itea- äta mat!  kommer det när han får se varuhuset. 

Halloweenfika på Ikea. Och ja, Oscar fick ta av mössan efter bilden togs :-)

Mamma mötte oss på Ikea och tog med killarna hem till Grundsund tillsammans med kusin William. 
Jag köpte då en Pax-garderob till Adams rum. 236 hög och 57 kg tung var jag i valet och kvalet hur jag skulle få hem den men lyckades förvånansvärt enkelt att baxa in den, klä i presenning och köra hem. 

Med tanke på den blöta kvällen det var i fredags kändes det bra att täcka kartongerna. 

Under kvällen monterades garderoben och på lördagen fick vi på dörrarna och handtagen. 

Garderob på plats. (Utom hyllplanet som står lutat på sidan). Nedersta delen kommer fungera som "flygplansgarage". 

Övriga helgprojekt var lekstugedörren och fönsterbleck. Dörren är inte klar men den håller hyffsat tätt iaf. Får ta bilder i dagsljus någon dag. 

God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0