Lucia

Idag är det Luciadagen och igår firades Lucia på dagis. Men nu i veckan började vi förbereda genom att baka lussekatter. Jag är ju inget fan av russin så jag hade helt glömt att köpa hem det, till Oscars stora besvikelse. Efter en del gnäll om det blev det en kompromiss där barnen fick trycka i M&M (Nonstop) i lussekatterna och jag köpte hem russin dagen efter, ekologiska såklart.
 
Adam visar mormor via Facetime hur fint de dekorerat lussekatterna och Oscar är nöjd med resultatet.
 
Igår var det äntligen dags för Luciatågen på dagis och det var såklart helt fantastiskt. Oscar, som fick ny tomtedräkt när jag var i Ullared, ändrade sig snart och skulle vara stjärngosse. Dessa kläder hade vi redan så det var väl fine men när lillebror och granntjejerna hade pepparkakskläder, blev pepparkaksdräkten högst på önskelistan. Så jaja, så fick det bli.
 
Lycklig kille i pepparkaksdräkt.
Oscar fick stötta upp vid lillebrors Luciatåg men blev själv kvar i tåget. Adam gick direkt till Henrik och mig när han hittat oss bland föräldrarna.
Oscar och Lova sjöng så fint tillsammans med alla sina dagiskompisar.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0