Julstök

Imorgon är den stora och efterlängtade dagen för små och stora barn. Tomten kommer...får vi hoppas. Snälla barn finns här till och från :-)
Granen står ju som jag redan visat välklädd och fin och har nu även fått en hel hög med julklappar till och från hela tjocka släkten. Tomten har nämligen så fullt på sin släde så han var tvungen att lämna av några innan.
 
 
Under veckan har jag bakat och grejat lite julgodis mm. Det blev bl.a. följande:
I helgen bjöd vi grannarna på lite glöggfika och jag testade då att göra Saffranskladdkaka med rårörda hallon.
 
Jag har även bakat svärmors mandelmusslor, mums!

Sen blev det lite vit ischoklad.
 
Och avslutningsvis skulle jag testa att göra fudge. Läste inte på så mycket om hur man gör utan kokade upp den till 120 grader, som jag såg någonstans. Det blev dock ingen fudge utan kola. Men så länge misstagen inte är värre än så, så kan jag leva med det. Kolan blev god iaf.
 
Nu börjar klockan närma sig julafton och det är dags att säga god natt.
Önskar er alla en riktigt God Jul!
 
Kramar Maria
 
 
 

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0