Pall, glas och begravning.

Under veckan har vi köpt en pall till Oscars nya skrivbord. Efter lite googlande hittade jag en som såg fin ut på Chilli, så den köpte Henrik i början av veckan. 

Även om jag först tänkt en klatschig matchande färg så blev det fint med en vit också. Oscar blev mycket nöjd. 

Jag har äntligen hämtat ut fyra fina Iittalaglas som jag fick som premie när jag beställde Damernas värld. En fantastiskt bra erbjudande och passande eftersom vi ändå tänkt köpa några fina vinglas som går att diska i maskin. 
Iittala Essence rödvinsglas. 

I förrgår gjorde jag granola för första gången i mitt liv. Dessutom lchf-granola. Inte för att jag tänkt börja äta lchf men med mina två närmaste kollegor som lcfh:are så blir man ju lite smittad. Jag äter ju granolan med vaniljyoghurt så nyttan blir ju obefintlig iaf, haha. 
Skämt åsido, jag ska nog försöka minska på just vaniljyoghurten så nu har jag testat laktosfri jordgubbsfil och den var väldigt god. 


LCHF-granola

2 dl hackad mandel
2 dl hackade hasselnötter
1 dl solrosfrön
1 dl pumpakärnor
1 dl kokosflingor
1/3 dl hela linfrön
1 tsk vaniljpulver
1 msk kakao
3 msk kokosfett (smält)
Ev 1 msk honung

Rosta i ugnen 20-30 min på 150 grader. Rör om då och då. 

Receptet hittade jag hos 56kilo.se

Idag har Henrik och jag varit på Smögen och tagit farväl av hans morfar Bertil. Begravningen hölls i Smögens kyrka och var väldigt fin med mycket musik och vackra blommor. 
Från de tre barnbarnsbarnen Oscar, Adam och Svante gjorde jag ett litet rött hjärta av rosor. 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0