Lekstuga igen

Nu har det gått ungefär ett år sedan jag byggde något på lekstugan. Tid och ork har inte riktigt räckt till helt enkelt. I veckan som gick inhandlades färg för att måla klart på utsidan och även måla insidan.
Skickade upp Henrik på taket för att måla litegrann. 

Idag har vi köpt kakel, fix och fog för att äntligen få klart köket i lekstugan. Under eftermiddagen har jag därmed satt mina livs första kakelplattor. Urkul!!!
Före. 
En liten bit på väg. Ser lite mörkt ut men bilden togs nu på kvällen när regnet slutat ösa ner. 

Nu saknar jag bara en kakelskärare så de sista kakelplattorna kan sättas dit och den vita fogen läggas i. 

Busgrabbarna är just nu i Grundsund tillsammans med kusin William. Vi har hunnit med ett besök hos gammor Gärd innan de åkte dit. 

Nu är det snart läggdags för oss. Även Henrik ska börja jobba imorgon. 

Gonatt! 
Kram Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0