8 månader

Idag fyller jag 8 månader. Man börjar bli stor nu. Jag var på BVC i förrgår och hade då sprängt 9 kilosgränsen med mina 9175 g och har nu storlek 74. Men jag är en aktiv krabat. Jag älskar att krypa runt och reser mig så fort jag får tag i något att hålla mig i. Har även ett par gånger släppt taget och lyckats stå själv några sekunder. Jag står på knä utan problem.
Det är roligt att leka med det mesta jag får tag på och jag försöker roffa åt mig så mycket jag kan. Papper, fjärrkontroller och telefoner är jättekul, liksom att krypa in på det blöta duschgolvet. Vatten över lag är toppen. Jag tycker det är jättekul att både babysimma, plaska i badbaljan och tvätta händerna efter maten.
Medan jag kryper omkring så brukar jag prata lite och "ord" jag säger är: "ba", "ma", "da" men jag har även andra läten för mig t.ex "ho" när jag leker uggla och "mmm" när jag äter.
Äta är något jag tycker om. Jag äter det mesta som bjuds trots att jag inte har några tänder och dagsmenyn brukar innefatta välling, gröt, banan, mat, fruktpuré, gröt och välling. Däremellan blir det ett gäng majskrokar om jag har tur.
Nu har jag i en veckas tid somnat helt själv i min säng och mamma tycker att jag är jätteduktig. Jag sover också bra. Jag brukar vakna mellan 5 och 6 och få välling och sen somna om till kl 9. Den senaste veckan har jag dock hoppat över morgonmålet två gånger och sovit HELA natten. När jag vaknar på morgonkvisten så brukar jag vara väldigt ledsen och skriker tills jag får nappflaskan medan när jag vaknar lite senare så vaknar jag med ett stort leende på läpparna. Brukar faktiskt ställa mig i sängen och skratta lite åt mamma (och pappa på helgerna såklart) så hon (de) också vaknar. Då vaknar hon (de) också med ett leende! Inte konstigt eller hur?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0