Snökaos, vändning och ny tjejkompis

Hej alla!

Nu är jag, mamma och pappa hos farmor och farfar på Smögen. Här är jättemycket snö så jag har inte fått komma ut och åka vagn denna helgen heller. Istället har jag fått titta på pappa och farfar när de skottade snö. Sedan tog de ett bad i utomhus-jacuzzin. Det såg skojigt ut när de satt med mössor i badet i snöstormen. Jag fick också bada men det var i badkaret med mamma och farmor och jag skrek som vanligt. Gillar det inte!



Idag har varit en stor dag. Det tycker iaf mamma och pappa som blev helt till sig när jag alldeles själv vände mig från mage till rygg när jag låg på en filt på golvet. Ännu mer till sig blev de när jag gjorde det 2 gånger. Tydligen är jag stora killen nu.

Annars tar jag det ganska lugnt. Sitter med pappa och farfar och kollar på fotboll men det var inte så kul så nu har jag sovit en stund i pappas gamla BabyBjörn-babysitter. Inte dumt alls!



I förrgår fick jag en ny kompis igen. Mammas kompis Johanna i Dalarna fick en liten tjej. Jag vet inte vad hon ska heta än. Stort Grattis från mig och mamma och pappa.

Jag får fixa lite bilder när jag kommer hem.

Kram från Kung Oscar, insnöad på Smögen

Kommentarer
Postat av: Mormor

Hej min Älskling! Att Du är Kung Oskar det är helt klart, men att kung Bore skulle göra Dig sällskap på Ditt Födelse År kommer vi alldrig paglömma.Så mycke snö som vi har i Grundsund kan jag inte minnas att här varit på mycke länge, Din momfar säger att när Din Morbror Anders var ca.1år 1978-1979 kan det ha varit något liknande,Var rädd om Er I snökaoset Du,mamma o pappa. Snöiga Pussar och Kramar från Mormor.

2010-02-20 @ 19:59:48
Postat av: Albin

Redan vändning, killen! Bra jobbat!

Kram, Albin

2010-02-22 @ 07:26:14
URL: http://albinsdag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0