Besök

Nu har jag haft besök av min bebispolare Filip. Han var dubbelt så stor som mig men jag kommer nog växa ikapp honom i sinom tid. Å då skall vi hitta på rackartyg ihop, precis som våra pappor gjort tidigare. (Filips pappa var Gravare och Valbergare (=små påskefyrar...), dvs ej kompis med pappa på påsk som ju tillhörde och vaktade den väldiga majestätiska Smögenfyren) Mamma och pappa är nöjda med att jag håller mig till bröstmjölk än så länge då det inte luktar lika illa som det Filip lägger i brallan.

Imorgon skall mamma och jag på promenad till BVC då jag skall vägas och kanske mätas, vad vet jag? Undrar hur min vagn fungerar i all snö, mamma kanske sätter på medar på vagnen så blir det som en spark. "In Sweden we call it a kick."

Idag har jag även testat på att sova och kaskadspy. Det gick bra och spyan flög i en fin båge säkert en halvmeter. Alltid lär man sig något. Men pappa väckte mig och tvingade på mig nya kläder, sicken glädjedödare!

Nu laddar jag i mammas famn för att snart bli klarvaken och vägra sova.

Puss på er alla bebispolare och övriga internetsurfare.

Detta är er Oscar i etern!


Kommentarer
Postat av: Fru J

Jag ser så fram emot att träffa dej lille Oscar!

2010-02-01 @ 22:02:36
URL: http://ninal.blogg.se/
Postat av: Malin

Och jag också!

2010-02-01 @ 23:10:06
URL: http://albinsdag.blogg.se/
Postat av: Oscar

Ni är hjärtligt välkomna och hälsa på. Ring bara först så mamma hinner ta ut bakverken ur frysen.

2010-02-02 @ 09:23:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0