Badrumsrenovering light

Lilla badrummet ute vid hallen har inte använts så mycket egentligen. Fram tills nyligen kunde jag räkna på händerna antalet ggr jag nyttjat duschen t.ex. Men med växande barn så behövs mer utrymme och för ett tag sedan bytte vi ut handfatet till ett nytt med kommod så vi får lite förvaring. 
Vi bytte även duschblandare och satte in en takdusch. 

Nu pågår jobbet med att återställa allt kaos. När vi bytte handfat flyttade vi nämligen hela enheten en bit i sidled. Detta innebär att kaklet hamnade fel så det har jag knackat ner. 

På golvet har vi gröna marmorstenar och väggarna i duschen är kaklade vita, samma som det jag knackade ner över handfatet. 
Att nu blanda in en tredje variant kändes inte helt rätt men jag blev sugen på att plocka upp det gröna och blev väldigt blev väldigt glad när jag hittade små sexkantiga stenar som mosaik. 
(null)
(null)
Nya kommoden och spacklad vägg efter att jag rivit ner kaklet. 

(null)
"Kakling" pågår. 
(null)
Lägger på fogen. 
(null)
Tvättat rent. 

Lite roligt att fixa iordning och konstatera att det ser 20 år gammalt ut. Med det menar jag att det blir såpass likt golvet att det ser ut att ha varit där jämt. Men jag är väldigt nöjd! 
Idag har jag lagt silikonranden nertill. 
Fortsättning följer…

Kommentarer
Postat av: Hannas krypin

Jag tror det där kommer bli jättesnyggt! Det är så fint med grönt och jag tycker nyanserna passar bra in med kommoden. :-)

2022-06-01 @ 01:58:52
URL: http://hannaskrypin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0