Göteborgsvarvet

Ojoj, nästan två månaders bloggpaus. Dags att ändra på det. 

Denna helgen har gått i Göteborgsvarvets tecken. 4 av 5 i familjen har sprungit ett lopp. 
Först ut var mitt lopp som gick igår. Henrik har varit på golfresa, så jag har haft mamma och pappa här som barnvakter medan jag sprang. 
Tre år sedan sist loppet gick av stapeln och en ny bro att ta sig över. Jag hade som alltid som enda mål att "ta mig i mål". Vinterns Corona satte sina spår långt in i mars och jag har förvisso kört på med min runstreak sedan 28 februari, men väldigt få längre distanser. Men bevisligen så ger 2 km/dag också effekt, för loppet kändes bra hela vägen. Tempot var lagom hela tiden och vid 17-18 km började matematiken snurra i huvudet… har jag chans på min drömgräns 2 timmar. Min 20:e kilometer var min näst snabbaste och jag lyckades gå i mål på 1:59:28. Aldrig i min vildaste fantasi trodde jag på detta innan start. Jättekul! 

(null)
Före start. Regnet har precis slutat och uppvärmningen är igång. 
(null)
Precis efter målgång. Fick iaf denna bild innan telefonen dog. 
(null)
Lite powerbankande senare fick det bli en bild på medaljen inne på Slottsskogsvallen också. 

Idag var det familjens riktigt duktiga löpares tur att ta sig an Lilla Göteborgsvarvet och Minivarvet. 

Oscar var först ut. Han sprang 2,4 km med två kompisar och de var riktigt grymma alla tre. Med några sekunders mellanrum gick de i mål och Oscars tid blev 9:15, vilket gav en snittid på 3:52 min/km. 

(null)
Oscar på väg mot mål. Vi har ungefär samma löpsteg han och jag (önsketänkande, haha) 

(null)
Grymma grabbar! Heja Vallen! 

Sen var det Adams tur att springa 1,3 km. 
(null)
Redo för start!

Adam startade precis som brorsan en bit bak i startgruppen men lyckades kämpa sig förbi de flesta och gick i mål som fyra i sin startgrupp på tiden 4:04, vilket ger en kilometertid på 3:08. Helt fantastiskt bra! 

(null)
Adam i blått i mitten vid starten. 

Sist ut idag blev Victor i Minivarvet. Vi spred ut oss för att heja längs banan men han hade fullt fokus från start till mål när han sprang med sina två bodyguards Oscar och Wilmer. 

(null)
Ny tröja och välförtjänt medalj samt en heliumdinosaurie fick följa med hem. 

(null)
Löpargänget med mormor och morfar. Tack för all hjälp i helgen!! 

(null)
Helgens medaljskörd. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0