Auktionsshopping

Idag har vi gjort något som vi bara gjort en enda gång tidigare, nämligen köpa möbler på auktion. 

När farmor flyttade till hemmet för några år sedan fick jag ärva hennes gamla matsalsbord med fyra stolar. Möblemanget är i teak och farmor och farfar var rädda om det, så det var/är i fint skick. Under åren hos oss har det nog fått några märken men fortfarande väldigt fint. 

Efter tips från min kära vän, fick vi nys om att fyra likadana stolar skulle auktioneras ut i Göteborg idag kl 15. De gick upp lite mer än vi hoppades (såklart) men ändå så glad att vi lyckats få tag på fyra stolar till. Sitsarna är väldigt slitna och fula, men de kan jag lätt klä om.  Det får jag ju göra oavsett så alla stolar har samma tyg. 

Farmors stolar är karmstolar, så dessa utan karm blir perfekt komplement. 
Modellen heter Boomerang och är designad av Alfred Christensen. De är tillverkade av Slagelse Möbelverk i Danmark, antagligen på 60-talet. 
(null)
(null)
(null)
Namnet Boomerang är inte helt ologiskt, eller hur? 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0