Vasaåket 30

05.30 ringde klockan och 07.00 avgick bussen från Mora till Oxberg där starten av Vasaåket 30 gick vid 08.30. Starten är flyttad till Oxbergs kontroll, vilket innebär att stigningen från vanliga startområdet är bortplockad. Även själva upploppet, som går mitt i stan är borttaget, vilket är förståeligt när Vasaloppet körs varje dag i 3 veckor. 

Vasaåket 30, som ersätter Tjejvasan, är alltså snarare 28 km än 30 km. Ägnat lite tid i bilen hem med att jämföra mot 2019, när jag körde första gången och hade jag kört start och slut på samma körtid som då, så hade jag vunnit i år med ca 35 sekunder :-)

(null)
I mål! 
(null)
Här gick starten. 
(null)
Belöningen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0