Båt

I veckan blev vi med båt. I måndags kväll tog vi i familjen en tur till Kullavik för att kolla in den. På tisdagen lämnade vi bud, på onsdag köpte vi den och på torsdag körde Henrik och pappa hem den. 

Båten är en Aquador 21 WA. Det är ett litet kryp-in där 2-3 personer kan sova. 

Här kommer några bilder (de flesta snodda från säljarens Blocket-annons) 

(null)
Denna bild tog jag vid visningen i måndags. 
(null)
Säljarens bild. 
(null)
(null)
Även dessa är säljarens bilder på hur det ser ut i sittbrunnen. 

Båten är från 2006 så det är en del som är slitet. Bl.a behöver vi byta främre delen av kapellet (det som syns på bilderna) Kapellet som täcker hela sittbrunnen har vi inte satt på än för det krånglade lite med dragkedjan när vi var nere i blåsten i fredags. Sen var tydligen bränslemätaren och topplanternan trasiga, vilket vi inte fick reda på. Det var lite tråkigt.  

Usch vad negativ jag låter. Vi är såklart jätteglada för båten! Modellen känns jättebra och vi tror vi kommer ha mycket glädje av den.

Tyvärr har det ju varit dåligt väder sedan vi fick hem den så barnen och jag har faktiskt inte fått teståka än. Det längtar vi till såklart. 

Victor och jag var nere en sväng och städade förut men sen kom regnet så jag får fortsätta när vädret tillåter. Vi får försöka få på akterkapellet så vi kan ta den där premiärfikan någon eftermiddag. Adam och Oscar hade bakat en kladdkaka helt själva i torsdags. Vi packade fikakorgen och mötte vi bryggan när hon kom hem. Men strax efter var det mörkt och ösregnet drog in. Kakan slank ner hemma istället men tror grabbarna gärna bakar en ny :-)

(null)
Victor väntar spänt på pappa och morfar. 
(null)
På plats! Önskar vattnet blir lika stilla väldigt snart så vi får åka lite båt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0