Produktiv dag

Idag har jag haft en ovanligt produktiv dag faktiskt. Känns som det var väldigt längesen nu. Våra långa reglar till pergolan ligger fortfarande i garaget och är inte ens nära klara så jag såg till att såga av de fyra hörn som inte var gjorda och grundmålade snittytan. Sen har jag målat några reglar med första grå strykningen och några fick sista. 

(null)
Reglarna kommer smalna av längst ut. De ligger upp-och-nedpå på bilden kan man säga. 
(null)
Gråmålning pågår. 

Under tiden jag fixade med dessa så hjälpte jag Adam att såga ut en skiva med hål som han kan ha att öva hockeyskott på/mot. 

Jag satte även på Oscars bakdäck som haft punka. Jag lagase slangen och bytte själva däcket för ett par dagar sedan. Skulle även skruva fast hans stöd som glappar men slutade med att grannen fick hjälpa mig ta loss det helt istället.  Skruven hade ärjat fast totalt. Men det fick till slut. 

(null)

(null)
Idag har jag varit mitt absolut sunkigaste jag. Men samtidigt är det så skönt att få greja och fixa och inte ens tänka tanken att vara rädd om kläder (eller hur jag ser ut :-) )

Ska verkligen försöka få till resten av målningen snart så vi lägga resten av reglarna på utsidan och därigenom frigöra maaaaassa yta i garaget. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0