Höstlov på Smögen

Denna vecka är det höstlov för barnen och jag har tagit ledigt hela veckan för att pausa vardagen och bara hänga med barnen på Smögen. Åkte upp i lördags och som vanligt när vi är här, känns det som om vi inte gjort någonting. 

Fast det har vi nog. 

(null)
Vi besökte Rössy kapell och fick en rundtur som grabbarna uppskattade skarpt!  Vi hade inte förväntat oss en musikstudio! Tack Martin för rundtur och trummandet! 
(null)
En av alla fina promenader bjöd på en fin himmel bortom molnen. 
(null)
Spanat in humrarna som bl.a farfar fiskat. Just denna hade tappat gummibandet runt ena klon så vi fick göra en insats och sätta på ett nytt. 
(null)
Lite spännande att hålla den. 
(null)
Kul att se alla humrar. 
(null)
Har även slagit in ett gäng julklappar. Löste några förra veckan i Ullared. 
(null)
Vi har karvat årets halloweenpumpa. 
(null)
Varje dag har det varit Pokémonpromenader. Dessa bilder är från i lördags när det var stilla och fint.  
(null)
(null)
Barnen har fångat Pokémon och jag har nått ca 10000 steg om dagen. 
(null)
Igår gick promenaden bort till Hasselösund. 

Idag har tyvärr vädret satt stopp för en längre promenad. Vi var och badade på Tumlaren i förmiddags. Jag passade på att ta ett dopp utomhus då också så nu har det blivit ett Oktoberdopp. 

Sen fick vi besök av kusinerna William och Olivia, så det var mysigt. 

Efter det fick det bli en kort promenad i stormen. Killarna tyckte inte det var kul i mörkret så idag får jag nöja mig med drygt 6500 steg. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0