Gultomte

Minimänniskan här hemma är för rolig ibland. 
Igår köpte jag 3 par nya tights till honom. Ett par blå, ett par gula och ett par gröna. Han hade redan somnat när jag kom hem men vaknade till frampå kvällen och jag visade honom då byxorna. Han skulle genast ha på sig ett par och tog de andra med sig till soffan i "sitt" tv- rum. 

(null)
Vem behöver snuttis när man har nya byxor att krama? 

Idag hade han de blå på sig på förskolan och när vi kom hem bytte vi till de gula. 

Han hade sedan tidigare sin gula t-shirt så när han passerar spegeln uttrycker han; jag är gultomten! 

Såklart! 

När jag sa det till honom senare så dög det dock inte alls. Då fick jag samma svar som alltid när man kallar honom något. 
- Nej! Jag är Victor! 

(null)
Gultomten Victor somnade återigen i sin soffa. Precis som alla andra dagar. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0