Mommo åkte hem

Tidigt imorse åkte mamma hem till Sverige igen. Tyvärr blev det tråkigt även på väderfronten eftersom det varit vår första molniga dag. Dessutom väldigt blåsigt så det blev första strandfria dagen idag. Det blev mest hemmahäng och lite poolbad. 

På eftermiddagen tog jag en ganska lång promenad med Victor i vagnen. Hade inte planerat att vara så lång men när jag var hyffsat nära hemma insåg jag att Victor tappat en av sina Havaianas flip-flops. Det är hans favoritskor så det var bara att ta varvet, inkluderat två butiker tillbaka. Lyckligtvis låg den på en trottoar halvvägs hem. 

Medan vi promenerade var Oscar och Adam och bakade pizza på en restaurang i närheten. Jättekul koncept att de låter barn baka egna pizzor mellan 16-18 på eftermiddagen. 

(null)
Pizzabagarna 
(null)
Får hjälp med ugnen. 
(null)
Avslutningsvis provsmakning. Mycket goda!

Henrik och jag fick in egna pizzor strax efter och de var riktigt goda. Kul! 

Efter pizzorna gick Adam, Victor och jag och spelade minigolf. 

(null)
Kul att de hade miniklubbor. 
(null)
Nöjd Adam! 
(null)
Victor fixade det fint! 

Sen avslutade Oscar och Adam kvällen med nya favoriten; biljard. Och jag förstår dem. Det är verkligen superkul. Igår var det den årliga matchen Maria vs Henrik och ni kan ju gissa vem som vann även i år eftersom jag skriver om det här. Han nämnde ngt om revansch idag... vi får väl se. :-)
(null)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0