Kristi himmelsfärd

Vilken solig härlig dag vi haft denna Kristi himmelsfärd. Henrik är i Skåne så igår åkte killarna och jag till Grundsund. 
Strax efter Torp kom en älg och spatsera över vägen. Tack och lov hade både jag och mötande bil en bit fram så vi hann bromsa i lugn och ro och se den (gissningsvis avstötta fjolårskalven) springa iväg på åkern. 

Idag började jag dagen med en liten joggingrunda. Puh! Men ack så skönt när den är klar. 

Sen blev det promenad ner till bryggan med grannarna bus. 
Oscar vid en sjöbod. 
Adam i mammas brillor. 
Oscar i egna solisar. 
Godingarna i tuppkam som mormor fixat. 

På vägen hem stannade vi i Fiskebäckskil och hälsade på gammelmorfar Olle. 

Tre av fyra generationer. 

Vi stannade även till vid "morfars båt".

Snart dags för sjösättning skulle jag tro. 

Imorgon väntar jobb och dagis som vanligt men vi ser fram emot en solig och fin helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0