Sovrumsrenovering

Idag drog vi igång sovrumsrenoveringen i gula huset på Smögen. Det är rummet på mellanplan, vid köket, som ska få en ny look. Tog ett gäng förebilder med kameran men blev ett par även med mobilen. 
En av väggarna före start. 
Tapetrivning i pyjamas. 
Alla tapeter nere. 

Henrik och Dick var, under tiden killarna och jag rev tapet, iväg och köpte renoveringsgips. Sen åkte hela grabbligan till tippen och slängde skräp medan Ulla och jag var på shoppingutflykt. Det blev en kudde. 

Vi fick satt upp gips på en av två väggar (ytterväggarna), Henrik har målat taklister, jag har förlimmat två väggar (de som inte får gips), och vid 21.30 bestämde jag mig för att sätta första tapetvåden. 
Första våden på plats. Också den enda för dagen. 

Hejdå! *snark*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0