Klädfärgning

Dagen började väldigt ledsamt när jag som alltid kollade Facebook och Instagram lite snabbt inne på toaletten. Jag förstod att en bild på en död pojke hade publicerats och efter lite letande fick även jag se den. Det blev nattsvart! Jag, liksom många andra, blev oerhört påverkad av det jag såg. Jag satt i badrummet och tårarna bara rann. Jag ville inte se. Samtidigt kunde jag inte blunda...

Efter en stund var det dags att väcka Oscar och Adam och jag tackar Gud för att de har haft turen att födas här i Sverige. I morse fick de extra långa morgonkramar. Det kommer de få imorgon också. 

Nu tänkte jag återgå till mitt vanliga ytliga bloggande. Igår färgade jag kläder i tvättmaskinen. Jag har en vit bomullströja från Gant som fått några fläckar som inte gått bort och Henrik har en ny vit T-shirt som fick fläckar i tvättmaskinen (antagligen). Henrik har dessutom en piké från Morris som jag köpte i våras och den har tappat färgen totalt. Med tanke på att vi aldrig torktumlar kläder eller torkar i solen måste jag säga att det är sjukt dåligt för en sån dyr tröja. Men men, det är en annan historia. 

Fyra av de fem plagg som färgades. 

Morris-piké. Dassig som få. 

Här kommer efterresultatet:
Morris-piké i nyskick. 

Ett gäng snygga marinblå kläder. Lite skillnad! 

Tänkte avsluta med en vacker bild från ikväll när jag körde in till Stenungsund för lite matinköp. 
Tjörnbron och molnen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0