Tumlaren och makrillfiske

Ännu en dag med regn och tråkigt väder. Igår tog jag en tur till Torp och Ikea med barnen och då inhandlades delfinformade simdynor. 
Adam visar sina gröna delfiner. Oscar fick orange. 

Dessa testades idag när vi besökte Tumlaren tillsammans med majoriteten av Sotenäs badgäster. Vi fick kölapp för att komma in, vilket tog ca 25 minuter. 

För Oscar funkade delfinerna perfekt. Han kunde i lugn och ro öva på simtagen med dem på ryggen. För Adam är det bättre med armpuffar ett tag till. Adam kommer vi verkligen få passa för han hoppar hej vilt och körde bomben på (för honom) djupt vatten utan simdyna. 

I eftermiddag fick vi besök av fam Wegdell som ligger i hamnen med båten. Dick tog med hela gänget ut på fisketur i jollen. Tyvärr utan fångst.
Adam hjälper farfar att köra jollen. 
Oscar, Linda och Elise. 
Peter och Livia. 

Det blev tyvärr ingen makrill men jag är helt säker på att jag hade napp på min dörj som jag tappade halvvägs upp ur vattnet. Så trist! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0