Halvvasan / Vasaloppet 45

Förra tisdagen tog jag mig an Vasaloppet 45, vilken förut hette Halvvasan. Jag åkte till Dalarna på måndagen med Hanna och Hanna och sov på Sollerön. Före tuppen på tisdag morgon tog jag min joggingtur på 2 km och därmed nådde min Runstreak 2 år. 
(null)
Två år Runstreak klara. 

Sen åkte vi till Mora där Hanna L och jag tog bussen till starten i Oxberg. Det är alltså samma startplats som i Tjejvasan, men man börjar med att åka ca 1,5 mil runt Oxbergsjön innan man fortsätter in i Vasaloppsspåret och därmed samma som Tjejvasan. 

(null)
Laddar för start med skidorna på plats i startfållan. 

Första slingan runt sjön hade jag ingen aning om hur den skulle vara. Det var en del små backar och speciellt en brant nedförsbacke, där alla hade plogat så spåren var borta, gav mig lite oro att det skulle vara så överallt, men efter ett tag så blev spåren bättre och när vi var tillbaka i Oxberg var det bra spår till Mora. 

Jag var väldigt nöjd med dagen! Upplevde glidet som bra och jag kunde staka det mesta. 
När drygt halva loppet passerat kändes det fortfarande ganska bra och jag började tänka att tiden borde kunna bli helt ok om jag orkar och glidet funkar. Jag gick i mål på 3:47:02, vilket var väldigt mycket bättre än jag kunde tro innan. Det innebar också att jag kom på plats 185 av 885 damer som gick i mål och plats 22 i D40-klassen (tror det var av 79). 

(null)
(null)
(null)
Årets fina medalj. 

Tack Hanna och Hanna för bästa sällskapet! Grattis Hanna L till din Halvklassiker! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0