Nya höstskor

Förra veckan kom en leverans från Campadre. Beställde en ny Eton-skjorta till Henrik och slog till på ett par höstskor till mig. Jag har bara köpt oprovade skor på nätet någon enstaka gång innan och även denna gång gick det bra. Skorna passar bra och eftersom de är helt i skinn och mocka räknar jag med att de kommer forma sig efter foten så småningom. Helt klart nöjd med mitt fynd som ingår i "min väg mot ett piffigare liv". Två första punkterna är:

1. Målade naglar

2. Högre klackar på skorna.

Mottar gärna tips på hur man med enkla medel piffar till sig själv och vardagen. :-)

Bra lekstugedag

Vilken härlig sensommardag vi haft idag. Idag har vi hängt i trädgården hela dagen och fått en hel del gjort på lekstugan. Taket har fått ytpapp och trots att jag kladdade på ordentligt med asfaltklistret så gick det förvånansvärt smidigt. Jag har även rätat upp en vägg som av någon anledning var väldigt sned. Men med lite distanser ser den helt plötsligt rak och fin ut.
Den inifrån dålda förrådsdörren har fått gångjärn och funkar nu alldeles utmärkt.
Om vädret tillåter kommer lekstugan målas i veckan.

Borås djurpark

Imorse fick vi frågan av fam Andersson att följa med till Borås djurpark. Så idag lade vi lekstugebygget åt sidan och åkte dit. Det var en riktigt trevlig tur där barnen och vi fick se massor av fina djur, grillade korv och lekte på lekplatserna.
Tack Cathrine, Cippe och Ebba för idag!

www.jarlholt.com

Idag har vår kära vän Nina releasat sin fina hemsida som fotograf. Strax före jul fick hela familjen äran att fotograferas här hemma och vi finns, tillsammans med många fler, att beskåda på hennes hemsida.
Tack Nina för de fina bilderna du tog. Vi önskar dig All Lycka med ditt företag och är övertygad om att många vill njuta av dina härliga bilder.

Här är ett urval av Ninas fina bilder på oss.

Bilder: www.jarlholt.com

Ny brevlåda

Idag har även Adam fått sig en liten brevlåda. Han går ofta och gräver i Oscars och egentligen hade jag planerat att han skulle få en redan till 1-årsdagen, men så blev det ju inte.
Det blev present till båda barnen kan man säga. Oscar fick en ny klatschig kornblå och hans gamla ljusblå hamnade i Adams rum där den passar bättre.
(Ev blir det ytterligare ett färgbyte för Oscar när lekstugan är klar då jag vill ha den blå där ute för att matcha deras solstolar som ska stå på altanen och då får nog en turkos flytta in på Oscars rum. Den är också jättefin och matchar även den en av ränderna i matten. Vi får se.)

Tak på lekstugan

Just nu är arbetet med taket på lekstugan igång och äntligen har vi täckt hela taket med råspont och underlagspapp så vi slipper dra av och på presenningen hela tiden. Här kommer några fula, totalt ostylade, bilder på arbetet. Som ni ser fungerar den redan som förråd :-)

Snart kommer dock väggarna på och det ska bli riktigt kul att se hur den blir. Ser så fram emot att få måla, inreda och piffa.

Vinnare KM

I juli gick klubbmästerskapet på Sotenäs golfklubb av stapeln och efter tre ronder stod min älskade Henrik som segrare i Elitklassen. Med en avslutning på 3 under par på sista fyra hålen vann han med ett slag.
2003 vann han för första och enda gången men såhär 10 år senare var det dags igen! Så himla roligt och vi är så stolta över honom.
Stort Grattis hjärtat!

Rom

Helgen som gick besökte Henrik och jag Rom. Vi åkte på torsdagen och firade på fredagen den 2 augusti vår 5-åriga bröllopsdag. Rom var en otroligt speciell stad med alla fantastiska gamla byggnader precis överallt, små smala gränder med sina kullerstenar mitt i stan, god mat och mycket mer. Just denna helg låg temperaturen på mellan 36-38 grader i skuggan så vi sökte ständigt skugga under våra promenader mellan sevärdheterna. Trots värmen hade vi fyra riktigt härliga dagar för oss själva. Fick en liten dos av pojkarna varje dag via Facetime och det gjorde vår längtan något lättare.

5-årsdagen fiarde vi med att besöka Vatikanstaten med Peterskyrkan och Sixtinska kapellet. Klättrade högst upp i kupolen på kyrkan och Wow, vilken utsikt över hela stan. På kvällen åt vi middag på hotell Eden vars restaurang har en stjärna i Guide Michelin. Jag förstår varför. Vi drack en drink innan vi fick vårt bord och redan där bullades det upp med snacks och snittar värre än en förrätt. Vid bordet beställde vi varmrätt och dessert men fick givetvis en aptitretare innan, en mellanrätt och en efterdessert så istället för våra två rätter fick vi fem rätter. Tur att vi bara hade en liten nedförsbacke hem till vårt hotell för vi var så mätta när vi gick därifrån. För mig, som inte besöker denna typ av restaurang alltför ofta, är det verkligen en fantastisk upplevelse. Ett litet bord med linneduk för min handväska, Henrik fick meny med priser, jag utan (!) och denna enorma service från det man kliver in i lokalen. Jag Älskar't!

Här kommer några mobilbilder

Kollage 1: Fontana di trevi, spanska trappan och ett monument på Piazza del popolo
Kollage 2: Peterskyrkan
Kollage 3: Colosseum
Kollage 4: Längst ner Pantheon (de andra har jag glömt, får kolla upp vad de heter)

Skam den som ger sig...

Fredagen den 5 juli gick jag på semester och då åkte Henrik och jag ner till halmstad och såg Gyllene Tiders sommarpremiär. På väg ner stannade vi på Frölunda Torg för vi behövde nya skor. På Sealife hittade Henrik ett par seglarskor och jag fick se en rosa jacka som jag blev lite kär i. Jag hade aldrig sett märket förut, 48-7 Sweden, men så är jag ju inte så kunnig i modebranschen heller. Har under sommaren googlat internetbutiker, ringt vanliga butiker och sökt med ljus och lykta efter denna jacka i min storlek men helt utan resultat. Resan till Rom gav inte heller någon utdelning i letandet efter en snygg superlätt dunjacka. Idag tänkte jag därför kolla efter jackan igen men i marinblått, vilken jag skulle kunna tänka mig och som fanns gott om på nätet. MEN, bara så där, så hittar jag helt plötsligt en rosa jacka i min storlek i en webbutik i Västerås. Ordern är lagd och nu hoppas jag bara att saldo och färg stämmer så har jag den förhoppningsvis om ett par dagar. Håll tummarna!