Fredagsf/mys

Idag var jag duktig nog och pallrade mig ut på en joggingtur på lunchen. Inte blivit någon träning sedan i söndags så det var dags. Fredagsfys före fredagsmys är ett bra koncept. Tungt var det, men nu är det gjort!

Idag hade vi jobbfrukost. Det är alltid lika trevligt!
(null)
Köksön belamrad med frukostmat.

När jobbdagen var slut blev det såklart fredagsmys. Henrik är på överraskningsfest hos grannen så grabbarna och jag köpte Thai.

Minsta mysprinsen.

I helgen väntar massa sport och kalas.

Lunchshopping

Idag blev det en promenad till Kappahl. När vi var i Florida var jag nämligen inne på hemsidan och blev tokkär i några hårband. Häftigt hur vissa saker är "så jag" direkt man ser det. Tänkte då att de antagligen är slut när jag kommer hem och kan inte fatta hur jag kunde glömma av dem över en vecka(!),  tills idag.

(null)
Kolla in!!!  Står Maria all over :-) Blev tre hårband och ett diadem. Henrik ska få köpa ett fjärde hårband imorgon för min arbetskamrat tog sista av det blå.

Något annat som det står Maria på är shopping på halva reapriset :-)
Förstod att det skulle vara utplockat men kollade ändå lite på Lindex.

(null)
Vid dagens promenad hade jag glömt både mössa och halsduk. Köpte ett turkost pannband och matchande stor halsduk i turkos, blått mm.
Adam, som ofta får ärva, fick en jacka. Köpte likadan till Oscar i marinblått häromdagen (på 30% på reapriset). Ser nästan lite lila ut på bilden i kvällsljuset men den är finare i verkligheten. En riktigt mjuk och go jacka för 87,50(!).
Blev ytterligare en stor halsduk i marinblått, vitt och rosa. Gillar dessa som jag kan vira runt mig på kontoret (där jag alltid fryser).

Oscar 9 år

Klockan är 23.05 nu när jag påbörjar detta inlägg. Inser att för exakt 9 år sedan vid denna tiden hade jag inte jättekul. 53 minuter senare däremot, då blev jag mamma. Henrik blev pappa och bådas våra föräldrar blev en generation äldre. Första barnbarnet på båda sidor skapade många nya epitet.

(null)
Vår lilla plutt, 1,5 dygn på bilden.

Idag väcktes han som alltid med sång men några paket på sängen blev det inte. Nu när sängen är över två meter upp i taket funkar det inte riktigt att kånka dit paketen.

Nyvaken Oscar fick paketen i vardagsrummet.

(null)
I ett av paketen låg en IFK Göteborg träningströja. Lätt att minnas vilken födelsedag han fick den.

Tror Oscar var nöjd med sina paket som bl.a innehöll aktivitetsklocka, bluetoothhögtalare och telefon.

Vardag igen

Hemma och jobb, skola och förskola idag. Fortsatt lite jetlaggade men hyfsat ok ändå. Ägnat helgen åt att plocka bort julen och tvätta. Det är allt. Och sovit.

Hemresan gick bra. Victor somnade i starten på första turen till Toronto. Det var lagom för hans "lunchpass" då. Sedan sov han en stor del av överfarten till Bryssel. Vi blev uppgraderade till premiumplatser så vi hamnade jättebra vid väggen med gott om benutrymme så stundtals lekte/läste killarna med Victor på golvet.

(null)
Sötnosarna på första flyget.
Nöjda med platserna!
ALLTID dra väskan själv. Ingen får hjälpa till.
(null)
Framme i Bryssel, dödströtta. Adam tog en lur bredvid en lååång basketspelare. Stod NBA Academy på tröjan. Det syntes liksom. Henrik var en liten kortis när killen senare ställde sig upp :-)

Eftersom det inte hänt så mycket kul i helgen får jag passa på att visa lite av min shopping.

Missade superrean (70-80% på allt) eftersom den (och väskan jag skulle köpa till mamma) var slut. Blev denna till mig själv så tar mamma över min gamla. Fick iaf 60%.
(null)
Även bästa rean (50% på alla outletpriser)på Ralph Lauren var slut men slog ändå till på denna som jag gillade direkt. Lyckades hitta den på 30% till slut.
Fyra pikéer till grabbarna blev det iaf på 50%.

Islamorada

Idag har vi lämnat Key West igen. Men innan vi åkte besökte vi kontinentens sydligaste punkt.

(null)
I väntan på vår fototur med bumlingen.
Hela familjen samlad vid sydspetsen.

Fortsatte sedan återresan mot Miami genom att stanna i Islamorada. Henrik som sett serien Bloodline har varit taggad på att besöka platsen. Men innan vi gick dit njöt vi av sol, bad och kajakpaddling på hotellet.

Poolbad
Grabbarna ville gärna hyra kajak så hur lyxigt var det inte när vi checkade in och får veta att hotellet har egna kajaker, bara att låna.
(null)
I väntan på att brorsorna paddlat klart.
Tror bestämt Mini tyckte det var mysigt med kajakpaddling. Ville sitta i även på land.

Sedan tog vi en lång promenad för att komma till platsen för inspelningen av Bloodline. Vilken plats!
Key lime pie såklart.
Detta hus är tydligen en välkänd miljö i serien.
Väldigt vackert!

Imorgon väntar återresan till Miami och sista natten innan hemfärd. Kan inte fatta att det redan är dags.

Go (Key) West!

Idag har vi lämnat Key Largo och fortsatt resan till Key West, vilket är sista anhalt söderut.

(null)
En sista bild fr hotellet imorse.
Igår kväll när vi njöt av solnedgången.

Vi kom fram hit till Key West vid 13.30 idag så det blev direkt poolbad och en lunch vid poolkanten.

Lunch vid poolen. Fint!

Sedan tog vi hotellets shuttlebuss in till själva city. Där var det en härlig blandning av fiskeläger, lyx, turism, småskalighet, surf och pubar. Och tuppar! I träden och på gatorna.

Tokiga familjen!
Lugnare med pappa :-)
Pelikaner har vi sett massor på resan. Stora som svanar är de.
Nosen av ett kryssningsfartyg och en stor yacht i bakgrunden. Svart och grå. Väldigt cool!
Charmigt! Eller hur?
Grabbarna gick på pub.
Lilla jag ska också vara med såklart.
(null)
Cola Zero. Bara några få dagar av skräpmat kvar. På gott och ont för det är ju tråkigt att resan närmar sig sitt slut.

Vid bryggan i fiskehamnen simmade inte bara pelikaner omkring utan även jättestora fiskar. De var 1-1,5 meter långa allihop. Sen kom även  en haj simmande. Häftigt att man ser de coolaste fiskarna precis vid kajkanten.

Stora blågröna fiskar.
(null)
Sen kom denna bjässe. Säkert närmare 2 meter lång. Glad att dessa inte simmar vid Smögenbryggan iaf.

Söderut

Idag har vi lämnat huset i Cape Coral och kört tillbaka till Miami och fortsatt söderut. Vi ska nu bo två nätter i Key Largo innan vi fortsätter ut till Key West.

Eftersom vi mest åkt bil idag har vi inte hunnit att se så mycket. Möttes av leguaner (eller vad de nu är för djur) vid sidan av poolen här. Inte riktigt vad jag var beredd på :-)

(null)
Ca 1,5 meter skulle jag säga att den är. Huja!

Vi gick ner till hotellstranden vid solnedgången.

Lägger ut lite fler bilder från gårdagen i poolen också.

Nu läggdags och hoppas att min vagel i ögonlocket nått sin kulmen nu. Ser snart inget på höger öga. Var ju inte längesedan jag hade på vänster öga. Märkligt! Har inte haft på flera år innan dess.

Äventyrsgolf

Idag har vi haft en strandfri dag. Efter gårdagen på Fort Myers Beach med sand fin som potatismjöl lovade vi Adam att inte besöka någon strand idag.

Istället blev det en förmiddag hemma i poolen. Vi höjde värmen i jacuzzidelen och efter ett långt bråk om badbyxor/badblöja med Victor, kunde vi äntligen hoppa i. Han tyckte det var riktigt härligt!

(null)
Badpojken i nya flytvästen.
Puss på er!

Efter lunch åkte vi till ett litet outlet, men det var inte lika bra priser som jag sett tidigare.

Sen blev det piratinspirerad äventyrsgolf med grabbarna Läbom.

Kul och fin bana.
(null)
I början hade de en alligatordamm där man fick mata dem.

Kvällen spenderade vi på Fords garage med fam Hellman.

Coolt handfat på toa.

Fort Myers Beach

Det finns vissa platser man kommer till som man direkt känner att man tycker om. Fort Myers Beach var en sådan plats. Färgglada hus med restauranger och butiker som sålde strandprylar låg på rad bland palmer. Vi fick tillfälle att besöka ett  par av butikerna eftersom vi åkt ifrån Oscars badbyxor. Han ville även ha ett par nya solglasögon. I en tredje butik fick jag tag på precis en sån typ av badflytväst som jag tänkte Victor ska ha.

(null)
Ena sidan av stranden, sett fr piren.
Gulliga hus!
Andra sidan stranden.
Lilla herr Äpple!
Oscar och jag försökte fånga solen en sväng.
Ska packa med mig den hem till Sverige tänkte jag.

Stranden

Idag har vi hängt med familjen Hellman på stranden. Vi cyklade/gick dit och tack o lov hittade vi ett parasoll i garaget som vi tog med. Det har varit runt 30 grader idag.

Eftermiddagssol i havet.
The Boat House och jag.
Adam vid lunchen.
(null)
Oscar har det bra i skuggan.
Morgondopp för alla grabbarna innan stranden.
Liten filur i sanden.

Ikväll har vi ätit grillade burgare och korv tillsammans. Precis som igår blev det även poolbad innan maten.

Captiva & Sanibel island

Idag började jag dagen med en joggingtur ner till stranden. Drygt 3 km var väg och en kort fotopaus i mitten.

(null)
Då var träningsåret 2019 igång. :-)

Efter frukost packade vi in oss i bilen och åkte till Captiva & Sanibel island, vilket är två öar söder om CC.

Stranden på Captiva.
Puss på 20-årsdagen!

Åt lunch på ett litet ställe och fortsatte mot Sanibels strand.
En liten bro över till strandsidan.
V har bollansvar.

Får komplettera detta inlägg med fler bilder. Godnatt!

Cape Coral

Sovit första natten i huset här i Cape Coral och givetvis stod poolbad först på Oscar och Adams agenda idag.

(null)
Lycka! Det fanns ett gäng flytkorvar här som de lekte med en stund.

Hela pool- och terrassområdet är innätat. Så smart. Sett att de flesta har så här.
Morgonvyn från egna bryggan.
Båtspaning från frukostbordet.

Det finns cyklar i garaget men tyvärr ingen barnsits så imorse cyklade Henrik, Oscar och Adam ner till stranden medan Victor och jag promenerade. Henrik hade under löpturen på morgonen mätt avståndet till 3 km. Det är inte så långt fågelvägen men pga alla kanaler får man gå runt.

Lunchdrink på Boat House
(null)
Gänget i motljus :-). Victor sover gott i vagnen bakom oss.
Mina coolingar
Stranden
Dagens lunch.

I eftermiddag har vi hängt här hemma och badat i poolen hela familjen. Jag promenerade och köpte mat till kvällens middag.

Kanaler går in överallt.
Nyårsmiddag i badkläder.

I Sverige hade ni 2019 för 4,5 timmar sedan. Vi har 1,5 tim kvar och vi sitter just nu fyra tröttingar med varsin telefon/padda och väntar in tolvslaget. Vet ärligt inte om vi kommer fixa att hålla oss vakna. :-)