Lidingöloppet 15

För att blanda upp all ledsamhet så får jag göra ett inlägg om helgens lopp. Det har faktiskt blivit tre lopp under de senaste fyra veckorna. Först var det Rosa Varvet i början av september. Det kändes bra att springa för att bidra till bröstcancerföreningen och Victor fick springa ett Minivarv till. Sen var det Hogialoppet förra helgen. Där sprang även Victor och han valde att springa Lilla Hogialoppet på 3,1 km istället för det minsta som är några hundra meter. Vilken stjärna han är! Det gick hur bra som helst! 
Mitt lopp var som vanligt 6,5 km och jag var också jättenöjd. 

Månadens stora lopp är det i lördags nämligen Lidingös "halva" på 15 km. Hanna och jag åkte upp på fredagen och pastaladdade på Scarpetti på kvällen, innan vi på lördag förmiddag tog oss an Lidingöloppet 15. 
Jag startade 20 min före Hanna och det tog några kilometer innan man kunde springa fritt. Skogsstigarna är inte så jättebreda, så två-tre personer i bredd gjorde det trångt i början. Jag tycker allt kändes bra efter 8-9 km. Sen vid 11-12 km var jag seg, men tanken på att målet närmade sig, hjälpte sista biten. 

(null)

(null)

(null)

(null)

Det var riktigt härligt sensommarväder i Sthlm. Vi kunde sitta ute och fira vårt lopp på en uteservering utan jackor. Underbart! 

Mindre roligt var det jordskred som drabbade Stenungsund natten till lördag. Sååå hemskt!!! Tack gode gud att ingen människa dog! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0