Vansbrosimmet och Tjejklassiker nr 2

Henrik tog en joggingtur på morgonen och konstaterade att idag är det bra förutsättningar för att simma Vansbro tjejsim Home edition, som är den sista etappen i min andra Tjejklassiker. 

Sagt och gjort, på eftermiddagen packade Henrik in killarnas SUP-brädor i bilen och körde bort till Hasselösund så promenerade vi andra bort till badplatsen bakom påskefyrn (Får redigera inlägget när jag vet vad badplatsen heter. Fä... någonting) Där gick start och mål. Adam hade min telefon i plastpåsar surrad på brädan och det var tur, för Runkeeper på klockan slutade funka efter bara 150 meter. Så var femte minut kom utropen med distansen. När 1 km var uppnått var det bara att simma in till stranden. Blev 1160 meter till slut. 

Det ligger en holme innanför Sandö så den simmade jag runt plus lite extra. 

(null)
Uppladdning! 
(null)
Där är vi iväg. 
(null)
(null)
Henrik och Victor gick upp på berget och spanade när vi rundat holmen och var på väg tillbaka. 
(null)
Adam fick paddla in till Henrik för att packa upp telefonen och stoppa tiden. 
(null)
(null)
Sen kom världens finaste prisutdelare och gav mig medaljen. 
(null)
Mitt Crew! 
(null)
De finaste av de fina! 
(null)
Medaljen på den röda granithällen. Tänk så mycket smidigare det var att simma detta på hemmaplan och slippa en 6 timmars bilresa hem efter loppet. Så glad att det gick att lösa.

Nu är tiden registrerad och min andra klassikermedalj är beställd.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0