Träningskläder

Idag när jag kom till jobbet låg lite nya träningskläder på kontoret, eller rättare sagt årets outfit inför Göteborgsvarvet. Just i år känner jag att jag kommer göra skäl för reklamkläderna eftersom jag kommer vara ute på Göteborgs gator under väldigt lång tid. 

(null)
Givetvis blev det orange tröja, vilket är Nouryons färg/logga. I år fick vi även löparshorts. 

Det tråkiga i kråksången inför Göteborgsvarvet är att jag inte kommer kunna ge det en ärlig chans. Träningen har varit minimal. En vecka efter att jag åkte Tjejvasan slog förkylningen till. Den satt i tre veckor. Jag tränade ett par pass sen kom nästa omgång, sen halsont, sen ny snuva, sen heshet som nu är en jäkligt irriterande rethosta. Och Pollen. Och tröttheten som kommer med den. 

Men nu har jag gnällt klart. Det är verkligheten och jag kan inte göra ett dugg åt det. Just därför gick jag ut och sprang runt berget förut. 3,5 km. Bättre än inget. Hostar som skam nu men det gör jag ju ändå varje kväll. 

Tänkte även visa cykelkläderna som jag fyndade på påskafton. 

(null)
Cykelbyxor i piratlängd utan hängslen. 

(null)
Ruby red cykeltröja som i verkligheten är betydligt med skrikig i färgen. 
(null)
Syns bra i trafiken tänker jag. 
(null)
Blev även en svart och rosa. 
(null)
Cykelbyxor med hängslen. 
(null)
Undrar om inte bästa fyndet trots allt var denna tunna mjuka regnjacka för 249kr. Den kan jag använda till så mycket mer än cykling. 

Nu börjar jag känna mig hyfsat kittad faktiskt. Känns bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0