Rosa Bandetloppet

I helgen var jag iväg till Stockholm, vilket inte händer så ofta. Jag är inte alls känd i stan så det är lite roligt att få komma dit. På agendan stod att springa Rosa Bandetloppet, vilket tidigare hette Lidingö tjejlopp. 

Ulrika och jag tog tåget i söndags kväll och bodde hos hennes mamma, som också skulle springa. På lördagen åkte vi ut till Lidingö och kollade in loppområdet, mässan mm. 
Eftersom vi varit sena i starten på morgonen var vi inte tillbaka i stan förrän framåt 16. Då blev det pastalunch innan en shoppingtur på Åhléns. Men det får nog bli ett eget inlägg. 

På söndag var det äntligen dags för loppet. 

(null)
Taggade innan loppet! 
(null)
Lååång startlinje, så vi fick plats på första parkett. 
(null)
Nöjda medaljörer! 
(null)
Första medaljen mot tjejklassikern säkrad. 
(null)
Nyduschad och klar att lämna området. Bye bye Lidingöloppet. 

Jag kom i mål på tiden 1:00:18, vilket jag är väldigt nöjd med. Hade ju ingen aning om vad som var görbart i så kuperad terräng. Mitt mål var 1:05 och det kändes bra i stort sett hela loppet. Det bästa med att det finns uppförsbackar är att det även kommer nedförsbackar :-). 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0