Staket på G

Imorse åkte Adam, Victor och jag upp till Smögen för att spana in altanbygget. Snickaren var i grannhuset men fick hjälp att kapa ett gäng med staketpinnar på mitten. Jag (vi) har ju äntligen bestämt designen på staketet och idag fick jag provat ut och "satt den". 

Så här såg det ut när vi kom. Hänt lite sedan sist. 

(null)
Stolpen till balkongen är flyttad och altangolvet klart. 
(null)
Trappan ner mot gräsmattan påbörjad. 
(null)
Liggande ribbor som ska hålla staketpinnarna. Även överliggaren är på plats. 

(null)
Lagt ut några ribbor för att  se hur det blir. 

Jag har idag skruvat fast nästan alla färdiga "breda" staketpinnar. De smala har fått åka med hem till Getskär för ommålning vid den kapade sidan. 
(null)
Breda pinnar på plats och lite provsmak av resultat i första glappet. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0