Fortsättning följer

Idag fortsatte jobbet med altanen. Men inte så det syntes. Istället för bygge blev det sista strykningen på 13 av de totalt 125 brädorna. Jag gjorde även första täckmålningen av ändträna som jag grundmålade igår.  

Därefter åkte vi till farmor Ulla på vårdcentralen där Victor fick sin första TBE-spruta. Det gick kanon! Sen blev det en snabblunch för Victor och Adam innan jag baxade ut stora sågen, satte Victor i vagnen och satte målarpenseln i Adams hand. 

(null)
Mina hjälpredor! Adam impregneringsoljar de ändträ som blir på de balkongspjälor som jag sågar till. Dessa blir ca 2 dm längre (högre) än runt altanen. 

Där körde vi järnet i 25 minuter innan vi var tvungna att åka hem till Oscar som slutade skolan. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0