Måla måla måla

Idag hade Oscar möjlighet att följa med en kompis hem efter skolan, vilket gjorde att jag kunde ta med Adam och Victor till Smögen idag. Adam var grym barnvakt för lillebror medan jag var en trappa ner och målade (oljade) brädor. Jag hann klart idag första strykningen idag tack vare att Kattis, Svante och Ulla kom förbi på eftermiddagen och underhöll de små. 

Därmed är 125 brädor, på mellan 3 och 3,90 meter vardera, inoljade med impregneringsolja. 
Oscar och jag räknade förra helgen ut att 2000 brädsidor ska målas (125x4x4). Skönt att ha 500 klara nu. 
(null)
Vacker blå himmel vid ankomsten i morse. 
(null)
Tada! Syns inte men dessa är nu klara och redo för grundfärg. 
(null)
Förra veckans brädor är torra och staplade i köket. 

Innan vi åkte hem hälsade vi på farmor på Kvarnbergshemmet. 

(null)
Gammor och Victor. 

Ikväll har Henrik kommit hem från Cannes, skönt!  
Och Oscar sover hos en kompis inatt, spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0