Avlopp

Som många säkert sett på Fb så har vi haft problem med avloppet i köket. Vi har under väldigt lång tid haft ett kluckande ljud från avloppet, vilket Google mycket riktigt menar är ett annalkande stopp. Sista två veckorna har inte varit så kul. Diskmaskinsvatten har kommit upp i diskhon t.o.m. 
Vi har googlat och testat, googlat och testat. 
Igår fick vi låna en rensslang som man kopplar på högtryckstvätten och vi trodde länge att detta var lösningen. Men så tog även den stopp. 
Suck och stön! 
Tack vare den visste vi iaf vart stoppet var eftersom vi kröp ner i grunden och både hörde och kände vibrationerna av vattenstrålarna i röret. 

(null)
Udda att köra högtryckstvätten i köket :-)

Sen återstod bara två saker; ring efter hjälp eller lös problemet. Det första hade vi redan gjort för en vecka sedan och ingen hade ändå tid. Så jag kröp ner igen, delade på röret och grävde ur skiten. 
(null)
Äckligt? Japp! Till höger ser man spetsarna på maskrosrensaren som jag fick trycka in i stenhårt fett, vrida om och dra ut. Blää!

Egentligen vet jag inte varför jag bloggar om detta, men ibland blir man bara så sjukt nöjd med sig själv. I did it! Problem solved! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0