Pengeskär

Idag var det äntligen holmarna på agendan. Vi och grannpojken åkte ut till Pengeskär och badade, slappade och njöt av sommardagen. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Efter ett tag blåste det upp litegrann och havsnivån steg ett par decimeter på en ganska kort stund. Tyvärr hade jag ställt mina Havaianas flip-flops på berget och hux flux så hittade barnen den ena flytandes i vattnet ungefär där de stått, men den andra var helt borta. Ingen av oss kunde heller begripa hur den kunnat lämna viken för vågorna rullade in över den bergskant som skyddar badviken men den måste lyckats segla mot strömmen. Jättekonstigt! Så jag blev lite deppig. 

Så om någon läser detta och råkar hitta en marinblå flip-flop med rosa remmar, vänstersko, seglande ute på det stora blå, så är det min och jag återfår den gärna. 

Kvällen spenderade vi hos Philip, Kattis och kusin Svante. Grabbarna fiskade krabbor vid deras brygga och på 10 minuter hade de fått 9 st och det var bjässar. En var dock större än störst. Vet inte om jag sett en så stor strandkrabba förut. 

(null)
Krabbligan
(null)
Stooor krabba! Svårt att återge på bild men den fick ha en egen hink. 
(null)

(null)
Massa stora krabbor. Den största var bredare än min hand är lång. Galet! 

Kommentarer
Postat av: Katie

Ser ut som att ni har haft en mysig dag =) Kan inte vara så att en fiskmås också tyckte att din toffla var fin och tog med den på en liten flygtur ;) Trist när saker man gillar försvinner!

Svar: Så kan det kanske vara Katie. Får väl ta en extra tur runt holmen och kolla ifall måsen råkat slänga den där. Tyvärr kan jag inte minnas att det kom någon mås så nära, men jag hoppas såklart! Kram
Maria Roderhult

2018-07-24 @ 20:59:11
URL: http://novembermedn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0