Kunglig sänggavel

Tänk vad inspiration man får på Instagram. För länge sedan hamnade jag på Görvälns Slotts konto och tyckte deras sängar var fantastiskt vackra. Samtidigt stod den gamla soffan i källaren i Gula huset på Smögen och jag fick självklart världens bästa pysselidé. Enda kruxet var om svärfar ville sälja soffan ifall den var värdefull men när den inte var det, blev jag jätteglad. Ryggen lyftes av och resten åkte till tippen. 

(null)
Den gamla vinröda soffryggen. 
(null)
(null)
Möbelband som börjat släppa. 
(null)
Avklädning pågår. 
(null)
Grundmålade träet. 
(null)
Sedan spraymålade jag med silver. 
(null)
Satte på nytt skumgummi. 
(null)
Häftade fast nya yttertyget. Duvblå sammet. 
(null)
Min lilla hjälpreda som gillade nya mjuka tyget. 
(null)
Nästan klart. Möbelband ska sättas på längs övre kanten. Sedan ska den bara bäras upp en trappa och hängas upp på väggen. Ska ta ny bild i dagsljus imorgon. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0