Naples

Imorse packade vi ihop oss och påbörjade resan mot Cape Coral och huset vi ska ha i 6 nätter. Första stoppet blev det mastodontstora outletköpcentrat Sawgrass Mill. Visserligen hann vi inte kolla så många butiker häromdagen när vi var på en annan outlet, men huvudorsaken idag var faktiskt att Oscar också ville ha Heelys, alltså skor med hjul under. Sen ville jag givetvis besöka just denna outlet eftersom den är så stor. 

Tänkte jag får redovisa inköpen i ett annat inlägg imorgon. 

Efter lite shopping körde vi raka vägen mot Naples. Med raka syftar jag på att vägen går spikrakt genom Everglades, mil efter mil. 
Längs nästan hela motorvägen går ett vattendrag och efter en stund tänkte jag att det borde ju finnas alligatorer där.  Så vi såg säkert ett 30-tal ligga och sola längs strandkanten. 
(null)
Inte lätt att fota när man bränner förbi men jag knäppte av ett gäng bilder på chans och på denna ser man alligatorn ligga på strandkanten längst till vänster på bilden.

Vi mellanlandade sedan i Naples. Vi åt sen lunch, promenerade en kort sväng och barnen lekte på en fin lekpark. Jag gillade verkligen Naples. Litet, mysigt, rent, snyggt och gemytligt. 

(null)
(null)
(null)
Lunchdags
(null)
(null)
Dyraste glassen, typ ever. 
(null)
(null)
Fullt ös på rutchkanan. 

Sedan blev det avfärd hit till Cape Coral. Det hann bli mörkt innan vi kom så vi får kolla in omgivningarna imorgon. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0