Luciatåg

Nästan två veckor sedan senaste inlägget. Men det har å andra sidan inge funnits så mycket kul att skriva om. Magsjukan har hälsat på. Victor och jag har drabbats och det har varit "söderut" som problemen varit. Men herre min ge vad trött och bedrövlig man blir. Suck och stön! 

Igår var det Lucia och vi började hela familjen hos Victor på förskolan. Föräldrar och barn samlades i en ring och sjöng sånger tillsammans. Sen var det fika. Då stack Oscar, Adam och jag vidare till skolan. 

(null)
Snabb bild på förskolan innan vi drog vidare. Blev tyvärr inte bättre i mörkret. 

På skolan var det ett gemensamt Luciatåg för lågstadiet i arenan. De är verkligen fantastiskt duktiga alla barnen. 

(null)
Massa Lucior som lyser upp. Tomtar och pepparkakor satt på golvet. 

Sedan var det även fika på skolan och jag fick springa emellan killarnas klassrum för att vara med på bådas. 

Väl på jobbet blev det inte många timmars jobb innan det var dags att själv klä sig som tärna för jobbets luciatåg. 

(null)
Luciatåget på jobbet. Jag sjöng altstämma för ovanlighetens skull, men det var kul att vi lyckades lägga stämma på flera av låtarna. 

Avslutar med en bild på en pepparkaksätande pepparkaka. 

(null)
En riktig pepparkakegris :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0