Nice

Efter några timmar tog vi igår tåget tillbaka till Nice. Där checkade vi in på ett mindre hotell och vi fick ett jättefint rum med stor balkong runt hörnet och med dubbeldörrar ut åt båda håll. Kändes väldigt franskt och mysigt på något vis.

(null)
Nytt, stort och fint badrum.
Modernt och fint.
Lite balkonghäng mäktade vi med när molnen kom. Innan var det olidligt varmt.
Utsikten åt öster.
Mysiga dubbeldörrar ut på balkongen.

Hotellet låg väldigt centralt och bra. Ca 4 kvarter från tågstationen och 2-3 ner till havet och promenadgatan där den fruktansvärda terrorattacken var 2016. Så ofattbart och ledsamt.

Henrik på strandpromenaden.

Vi gick in bland husen, längs gågator och torg, kollade folk och butiker. Tog en drink någonstans och fortsatte. Tog hissen högst upp på ett berg som gav oss utsikt över hela staden.

Smälter in bra bland alla rosa hus.
Shopping och restauranger.
Mojitoskål!

Efter utkiken gick vi till det hotell Henrik hade bokat från början, innan vi ändrade till Juan les Pins. Där tog vi en somrig drink under ett apelsinträd.

(null)
Väldigt lugnt och lummigt.

Sen blev det ett snabbt dopp för mig på stenstranden (måste ju bada på alla platserna) innan vi gick hem och bytte kläder inför middagen. Henrik hade spanat in ett ställe när vi gick hemåt och när vi kom dit senare fick vi bord. Ett pyttelitet gulligt ställe. Blev toppenbra!

Henriks "lilla" förrätt som gjordes så stor så vi kunde dela.

Vi fick ihop nästan 27000 steg i över 30 grader mestadelen av tiden. Inte så illa.
Idag efter frukost åktevi direkt till flygplatsen och flög hem till våra älsklingar.