Cannes

Innan vi åkte iväg på resan hade jag ett mål; att ta det väldigt lugnt och bara vara. Men nu när vi är här är det lite roligt att se litegrann ändå. Idag tog vi tåget till Cannes (10 min) och Henrik visade mig bl.a. var de håller till när fastighetsmässan pågår. Vi tog ett bad på en av stränderna och gick längs hamnen. 

(null)
"Små" båtar mot de gamla husen i bakgrunden. 
(null)
Gulliga byggnader. 
(null) (null)
Dessa skepp är otroliga! Å herre vad personalen putsar och städar dem. 
(null)
Henrik vid mässområdet. 
(null)
En av stränderna. 
(null)
Tog ett bad på stranden bredvid denna. 

Sedan fortsatte vi vår promenad längs fina shoppinggatan. Hermesbutiken fick ett besök och t.o.m ett inköp. 

(null)
Klassisk orange paketering. 
(null)
Innehållet! Ett klassiskt Hermesbälte i svart/orange med guldspänne.

Vi åkte sedan tillbaka och tog en lätt lunch på hotellet. Man blir inte direkt hungrig i denna värmen. Efter lite bad och siesta tog vi en promenad och en fördrink längs stranden. 

(null)

(null)

(null)
Så vackert på kvällen. 

Middagen intogs på samma fantastiska restaurang som igår. Jag testade en ny förrätt med getost och lufttorkad skinka. Mycket bra! 

(null)
Serverades på en sallad med pinjenötter. 
(null)
Henrik åt lammracks och var helt salig. 

(null)
Träffade en tysk kvinna och hennes dotter på restaurangen både igår och idag och idag hjälpte flickan oss att ta denna bild. 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0