Rivningsjobb

Inom kort kommer bygget av vår nya altan och utökade balkong dra igång på Smögen. I måndags drog jag igång rivningsjobbet av befintligt uterum och idag har pappa och jag fortsatt med balkong och golvet på uterummet. 

(null)
Förebild från i måndags. 
(null)
Efterbild från i måndags. Då hade jag plockat ner skjutfönstren, innerväggar och balkongräcket. 

Idag rök även övre balkongräcket och balkonggolvet. Sedan fortsatte vi med altangolv, brädorna under reglarna, plåten som låg under golvet, tjärpapp och råspont. Kvar är endast reglarna. 

(null)
Balkongen helt borta. Nu endast ett smutsigt plåttak. Hoppas lite regn kan komma och lösa problemet. 
(null)
Den äldsta delen av uterumsgolvet var bannemig genuint byggt!  Fick låna vinkelslip av Henriks farbror för att skära loss plåten som går upp under eternitplattorna. 
(null)
När pappa och jag fått bort plåt och täckpapp möttes vi av bräder som var som nya. Fantastiskt när de legat där i flera decennier. 
(null)
Nu återstår endast ramen av reglar. Men vi lämnar det nog där för snickarna att ta vid. Dels för att hörnstolpen bär balkongen (numera taket) så den står stabilt tills det är dags för bygget men även för att det blev lite speciellt med plåtkanten. 

(null)
Under uterumsgolvet, precis över granitgrunden där golvreglarna är fästa, kan vi nu se den gamla fina träpanelen som en gång klätt huset. Utifrån vad vi kan se så verkar den sitta kvar bakom eterniten, men det vet vi inte såklart. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0