Mera tänder och klapp i händer

Ikväll när jag borstade tänderna på Adam fick jag se att han fått en ny tand han också. Det komiska är att hans mjölktand knappt är lös, typ ruckbar. Antar att den kommer bli ordentligt lös ganska snart med tanke på att den nya tanden redan är en bit upp. 

(null)
Dubbla tandrader är kanske inte så dumt? 

Efter en stund kom sötnosen och sa att jag tror att jag har en ny tand till och pekade inne i munnen. Jajamen, båda 6-årständerna i underkäken är nästan helt framme. Hmm, får nog kolla in i munnen lite bättre vid tandborstningarna framöver :-)

Victor har haft ännu en dag med något  nytt kul i utvecklingen. Han har lärt sig klappa händer. Jag satt i tvättstugan och orkade inte resa mig när Oscar ropade att "Victor kan klappa händerna". Jaja svarade jag, jag får kolla sen. Oscar bar då Victor till tvättstugan och visade och han kunde!!! Jag trodde inte det för vi har aldrig försökt träna ens men han har klappat händerna hela eftermiddagen efter det. Å han gör det när man säger "klappa", behöver alltså inte visa. Så kul! 

Det är så häftigt att se ens barns utveckling men ett är säkert, denna mamman hinner inte med i svängarna! 
(null)
Klapp klapp klapp!!!

Nu är det verkligen dags att släcka för idag. Natten som gick var skit. Victor vaknade och grät och grät. Dumma tänder! Som alltid vid nya tänder har han givetvis åkt på en förkylning dessutom. 

Själv har jag inte haft någon direkt feber idag men fortsatt muskeltrötthet, tung i huvud och ögon och nu även en ömmande lymfkörtel i ljumsken. Jaja, imorgon vaknar jag nog frisk som en nötkärna :-) (eller heter det så?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0