Barnvagnsmisstag

Åhh jag är så himla besviken! Sms:ade på en blocketannons imorse ang en barnvagn. Vi tänkte vi köper en extra och har på Smögen så vi slipper dra den fram och tillbaka. Blir inte mycket plats till annat i bagaget när vagn, golfklubbor och packning ska med. 


Hur som haver, vagnen var visserligen billig men frågade om det var några fel på den. Fick svar att varukorgen var solblekt och att handtaget utbytt men annars inga fel. Fine, det får man räkna med på en tidig Brio Go.  
Henrik åkte efter jobbet till Lerum och gjorde misstaget att inte kolla vagnen ordentligt. (Vilket han givetvis ångrar)
Man måste ju liksom inte köpa något om det visar sig att den inte är bra. 
Väl i bilen börjar han känna röklukt. (Han träffade säljaren utomhus) Jodå, vagnen stinker rök! Så äckligt! Skulle aldrig i mitt liv sätta Victor i en vagn som luktar rök! Fy! 
Dessutom är den bonnskiten. Brio Go:s äldre modeller är inte gjorda för att ta av klädseln men det går om man typ monterar isär halva vagnen. 
Säljaren vägrade ta tillbaka den eller ge oss prisavdrag så ikväll har vi fått bita i det sura äpplet och montera isär den. Risken är att vi inte får ihop den igen. 

Dock, utöver den oerhört äckliga stanken var sittplattan knäckt (går att använda men ändå), den mesta metallen var rostig, ena fästet för att lossa sittdelen från chassit gick inte att trycka in (lyckades få loss den när vi vände vagnen, tryckte så hårt vi kunde samtidigt som Henrik petade med en skruvmejsel). Sen saknades täcklocken till framhjulen. 
Vilken bra affär vi gjort idag va? 

Nu kör vi tvättmaskinen för andra gången med de tygdelar som gick att få loss. Sittdelen ligger och badar i badkaret. 

Förhoppningsvis får vi rent tyget och får ur lukten. Och lyckas återställa monteringen :-). Om detta går bra så blir det nog bra till slut men hur sjutton kan man låta sina barn åka i en sån stinkande vagn? Och hur kan man sälja en så snuskig vagn och ljuga om så många saker? Herregud, jag totalsanerade våra vagnar som vi sålde efter Oscar och Adam. Jaja, vi gick ju på det så vi får väl skylla oss själva. 


Jag har ju köpt en sittdyna sen innan så den kommer vi sätta i sedan. Sen kan man alltid köpa en ny varukorg alt så syr jag en. Det ordnar sig. Jag ska nog få ordning på vagnen. 

Dagens glädjeämne är att min älskade mamma fyller år och hon och pappa har 41-årig bröllopsdag. GRATTIS till er båda!!!


Kommentarer
Postat av: Kattis

Men FY vad tråkigt!!! Uruselt av säljaren att inte stå för det de säljer. Pinsamt! Man vill ju att båda parterna ska vara nöjda vid köp. Vi har ju också en sittdyna som ni gärna kan få. Hoppas lukten försvinner och att den går att montera ihop.

Hurra för Kristina (och Hans :)) Kram

Svar: Ja, visst är det tråkigt! Jag hade skämts! I sista Sms:et skrev jag: jag hoppas du sover gott inatt efter din lyckade försäljning.
Har luktat på tyget nu på morgonen och det verkar bra, även om det stora sittyget inte är riktigt torrt än. Kan ju hänga ut det i blåsten också. Kram
Maria Roderhult

2017-05-08 @ 23:09:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0