Ljusstakar

När vi kom hem från BB idag för tre veckor sedan, fick jag en fin vit låda med gröna snören, vilket är Svenskt tenns klassiska ask. I boxen låg en sexarmad mässingsljusstake av Josef Frank. 



Min fina present!

I eftermiddag åkte vi till Smögen igen och ljusstumparna sen sist fick brinna medan vi kollade finalen i Melodifestivalen. För mig var Robin Bengtsson helt otippad, även om jag tycker låten var helt ok. Jag hoppades på Jon Henrik eller Mariette. 


Adam hittade två undanlagda ljus som han ville att vi tände. Ljusen är julljus från när jag var liten, eller ännu äldre. 

Fel säsong, men strunt samma. Nu brinner de gamla ljusen i Liljaljusstakarna.

De gamla Liljaljusstakarna från Ystad Metall är ju arvegods i huset. Dagens  "liljor" görs av Skultuna. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0