Sy babynest

Idag har jag färdigställt det babynest som jag påbörjade i torsdagskväll. 


Hittade någon blogg där det stod hur man skulle gå tillväga och det var tack och lov inte alltför krångligt. 

Nu valde jag att sätta spets på sidenbandet som snöret löper innnanför och det gjorde ju såklart att det tog lite längre tid. Hoppar man över det momentet så går det lite snabbare förstås. 

Klippte ut tyget och nålade med rätsidan inåt.
Sydde ihop längs kanten men lämnade öppet nertill.
Här är det som ska sys ihop för att bli snörgömma.
Ena sidan klar. Nästa på G
Bandet klart.
Syr fast det längs hela kanten över sömmen för över- och understycke.
Bandet på plats.
Hade ett gammalt vaddtäcke som jag klippte till i ett antal lager som sedan blev bottendelen. Denna syddes sedan fast och därmed skapades även den kanal som jag sedan fyllde med vadd och blev den bulliga kanten. Innan dess trädde jag i snöret som håller ihop babynestet nertill. Missade ta bilder här men sydde sedan igen botten med kantband.
Babynestet färdigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0